Mano vardas vandens lašelis

Norėdamos supažindinti vaikus su vandeniu, jo nauda, savybėmis, kartu su „Peliukų“, „Kačiukų“, „Meškučių“ grupių ugdytiniais dalyvaujame respublikiniame projekte „Mano vardas vandens lašelis“, kuris vyksta nuo 2019-01-02 iki 2019-04-30.

Vanduo mus supa visur ir visada. Vasarą džiaugiamės maudynėmis vandens telkiniuose, o dabar, žiemą – sniegu, krintančiomis snaigėmis. Vaikai džiaugiasi šiais metais gausiai iškritusiu sniegu. Su didžiausiu malonumu važinėjasi su čiuožynėmis nuo kalniuko, kasa sniegą, stebi krentančias snaiges, balutes pavirtusias ledu. Grupėse aptarėme kokius gerus darbus gali daryti vanduo. Jis ne tik prausia, laisto, atgaivina augalus, žmones ir gyvūnus, bet ir plukdo laivus, suka vandens malūnų ratus, gesina gaisrus.

Su „Peliukų“ grupės ugdytiniais atlikome įvairius tyrinėjimus, eksperimentus. Išsiaiškinome, kad vanduo gali būti skystas, kietas (ledas), virsti sniegu ir garais. Iš lauko parsinešę sniego, ledo stebėjome per kiek laiko ištirps skirtingas jo kiekis. Vaikai nutarė, kad sniego buvo pilnas indas, o vandens susidarė tik pusė; greičiau ištirpo mažesnis kiekis sniego; sniegas buvo baltas, švarus, o ištirpęs vanduo su priemaišomis. Taip pat ugdytiniai, šia pat grupėje, noriai statė sniego pilis, besmegenius bei stebėjo per kiek laiko ištirps.

Vienas smagiausių užsiėmimų šio amžiaus ugdytiniams tapyti akvarele, guašu. Piešimas ant popieriaus, pabarsčius sniego ir jį išmarginus dažais, suteikė daug linksmų akimirkų ir atradimų bei klausimų Kodėl? Kaip?.

Mums kaip pedagogams, svarbu matyti kaip atskleidžia vaikų kūrybiškumas, žingeidumas, noras pažinti pasaulį. Besikeičiant oro sąlygoms, toliau stebėsime įvairias vandens būsenas, atliksime tyrinėjimus, eksperimentus.

 

Ikimokyklinio ugdymo pedagogės Gertrūda ir Gintara

Nuotrauka viešinama tėvų (globėjų) sutikimu.